Tips to get up

get up life is waiting

Goede morgen allemaal. Zijn jullie al uit bed of liggen jullie er nog lekker in. Ik heb af en toe echt moeite om uit bed te komen en iets te gaan doen en vandaag deel ik mijn tips met jullie.

Hup eruit: hoe fijn het ook is om je nog lekker om te draaien, doe het niet. Je wordt er alleen maar sloom van en je wilt er dan al helemaal niet uit. Sta meteen op dan weet je in ieder geval zeker dat je op tijd komt.

Ontbijt: hoe belangrijk het ontbijt ook is, heel veel mensen slaan het over. Maar waarom? Het is toch hardstikke lekker om even tot rust te komen met een boterham of wat yoghurt. Je hoeft niet veel te eten, maar gewoon even lekker zitten voordat je de deur uit moet. Je hebt meteen energie voor de rest van de dag.

Water: ik gooi het liefst wat water in mijn gezicht. Ik word er meteen wakker van en mijn huid ook. Het is lekker fris.

Kleding: als je tijd wilt besparen in de ochtend kan je je kleren al de vorige avond klaar leggen. Het belangrijkste is dat je niet uren lang voor je kast blijft staan. Ik heb dan vijf verschillende outfits aangehad en dan ben ik nog niet tevreden en dan heb ik nog maar vijf minuten en moet ik mijn make-up ook nog doen. Een spijkerbroek met een leuk shirt en een jasje is altijd goed. Zorg dat je een standaard outfit hebt die je altijd aan kan doen.

Muziek: ik vind het fijn om in de ochtend nog wat muziek te luisteren. Soms als ik nog thuis ben of op de fiets. Maak een speciale ochtend afspeellijst met liedjes waar je helemaal vrolijk van wordt. Zo begin je je dag al goed.

Lezen: als ik in een spannend boek aan het lezen ben kan ik meestal niet wachten om verder te gaan. Als je de tijd hebt kan je ook tegen jezef zeggen, morgen ochtend mag ik weer verder lezen. Zo heb je meteen zin om op te staan, want je wilt weten hoe het afloopt.

Plannen: plan leuke dingen voor die dag in dan heb je zeker zin om uit je warme bed te komen en uit de deur te rennen. Spreek af met vrienden of ga eens een dagje naar de stad. Je kan ook met een vriendin afspreken om samen te fietsen en dan is het meteen gezellig in de ochtend.

Ik hoop dat jullie iets aan deze tips hebben gehad en nu iets makkelijker je bed verlaten.

EN: I know, it is hard to get up in the morning but I have some tips to get out of bed and start your day. Get out! It is so worm in your bed but the time doesn’t wait. Get out and have a nice breakfast. It gives you a lot of energy for the rest of the day. Make sure you have a basic outfit as a backup because sometimes you’ve tried five outfits and you’re still standing in front of the mirror with five minutes left. Listen to some energetic music or read a book. If you know you’re gonna do someting fun today you will get up in any second so spent some time with your friends, go shopping or cycle to school with your best friend. I hope these tips were usefull and that you will get out of bed!

Love,

Eline

7 gedachtes over “Tips to get up

Geef een reactie

