Divergent book series

wpid-img_20140424_183819.jpg

Ik heb eindelijk de Divergent serie uit en ik vind het zo jammer. Ik had nog wel een vierde boek gewild, maar ik zal jullie mijn mening geven over de drie boeken.

De serie bestaat uit drie boeken: Divergent, Insurgent en Allegiant. Ik heb ze in het Engels gelezen, omdat ik dit soort boeken liever in het Engels lees, want voor mijn gevoel kloppen de Nederlandse vertaling niet helemaal. Ook was het een goede voorbereiding voor mijn Engels examen.

Ik vond deel een en twee het leukst, want daar gebeurde heel veel in. Ik vond het fijn dat ze in boek twee ook meer gaan uitleggen over deel een, want ik zat nog met best veel vragen. Deel drie vond ik iets minder, omdat ik het begin vrij langdradig vond en er niet zo veel gebeurde, maar het einde! Ik zal niet vertellen wat het is, dat moet je maar zelf lezen, maar ik had gehoopt op een ander einde. Voor mij kwam het heel snel en ik had nog een vervolg gewild, maar het einde dat er nu is vind ik wel een goed einde, ook al vind ik het erg jammer.

De serie leest super snel. Ik vond het moeilijk om mijn boek weg te leggen en ik zou het zeker aanraden. Er zit spanning, humor, actie, liefde en diepgang in. Ik vond het echt heel leuk om te lezen. Dit soort  boeken lees ik altijd erg graag en als je van de Hungergames, Twilight en Harry Potter houdt dan zal je dit boek zeker leuk vinden. Ik raad je wel aan om een pakket te kopen, want dat is in verhouding veel goedkoper en je krijgt er een leuk extra boekje bij. De box is erg mooi en ik heb geen spijt dat ik de boeken meteen na de film heb gekocht en ik ben heel benieuwd naar de volgende films!

EN: I finally finished the Divergent series and man these books are so good! I would reconmend this to everybody. It has action, humor, love and you have to think about things. I can’t wait for the next films. The end was a little bit unexpected and I wished there was a book 4 but the end is beautifully written but I just wished there was a different ending but I really love these books!

Love,

Eline

9 gedachtes over “Divergent book series

Geef een reactie

