Why I love running

running

Ik wilde vandaag graag een stukje schrijven over een van mijn favoriete sporten, you guessed it, hardlopen.

Het is een beetje een hype, maar ik kan het echt iedereen aanraden. Ik vond het ook heel moeilijk in het begin, want ik heb astma dus ik kwam mijn straat nog niet uit en ik moest al gaan lopen, maar nu twee jaar later kan ik vijf kilometer rennen. Gewoon in mijn eigen tempo. Ik doe het omdat ik het leuk vindt, maar dus ook om mijn longen bezig te houden. Als ik niet sport dan wordt mijn conditie heel slecht en heb ik veel meer last van mijn astma. Ik wil iedereen met astma ook zeker aanraden om te gaan sporten. Je voelt je er zoveel beter door en je zal merken dat je het minder benauwd hebt ook al is het in het begin heel moeilijk.

Ik loop graag alleen, want dan kan ik helemaal op mezelf focussen. Het is dan zo rustig in mijn hoofd. Ik ren alle stress eruit en ik moet mezelf motiveren om door te gaan. Het voelt dan zo goed om je doel te halen. Tuurlijk is het niet alleen maar goed, maar je bent maar wel weer wezen rennen terwijl je ook op de bank had kunnen blijven zitten.

Je komt ook op nieuwe plaatsen. In je eigen stad of op andere plaatsen. Soms loop ik een ander rondje en dan kom ik in een buurt of park waar ik nog niet ben geweest en dan verrast het me altijd weer hoe mooi het in Nederland is. Zeker in de ochtend als ik in het park ren en er is nog niemand en je hoort alleen de vogels fluiten. Dat is echt zo leuk!

Het enige nadeel aan hardlopen is zijn de mensen om je heen. Hebben hun nog nooit iemand zien hardlopen? Zeker van die oudere mannen die je dan gaan aanstaren. Hebben hun geen vrouw? Ik probeer me er niet te veel van aan te trekken, maar soms is het echt heel irritant. Maar ik vind hardlopen toch echt heel leuk. Houden jullie ook van hardlopen?

EN: I love running. I have astma but I would reconmend it to everybody. It is really good for your lungs and I love doing it, especially in the morning when there is nobody and you only hear the birds. The only thing I hate are people stare at you. Have they never seen a girl running or don’t they have a girlfriend or wife? But I still love it. It makes me relax and I have to motivate myself to keep going and when I reach my goal I feel amazing. Even on a bad day you still went running. You could be still laying on the couch but you didn’t. So I love running. Do you?

Love,

Eline

Photo

13 gedachtes over “Why I love running

  1. EenGoedLeven zegt:

    Hardlopen is leuk ja, voor een minuut haha. kan me zelf nooit motiveren om door te gaan, maar goed dat jij dit wel doet!

Geef een reactie

