How to deal with stress

stress

We hebben er allemaal last van, stress. Ik deel vandaag mijn tips met jullie hoe ik met stress om ga.

Je moet eerst te weten komen waar de stress vandaan komt. Meestal komt het door iets wat nog gaat komen, maar het kan ook aan je omgeving liggen. Als je de bron van je stress weet bedenk dan moet ik hier echt gestrest om zijn? Kan ik er iets aan veranderen? Kan ik ervoor zorgen dat ik er niet meer bang voor ben?

Als ik heel gestrest ben ga ik graag sporten. Het maakt mijn hoofd even helemaal leeg en ik kan lekker tot mezelf komen. Ben je niet zo sportief? Een stukje wandelen vind ik ook erg ontspannend.

Luister ontspannende muziek. Maak het jezelf gemakkelijk en zet een lekker muziekje op terwijl je lekker op de bank ligt. Focus je op je ademhaling en de muziek. Spotify is je beste vriend als het op ontspannende muziek aankomt.

Als je er niet vanaf kan komen, praat er dan met iemand over. Ik vind het altijd erg fijn als ik het er met iemand over kan hebben. Meestal word ik dan gerust gesteld dat ik me helemaal geen zorgen moet maken, maar dat is soms nog best wel lastig. Anderen geven meestal goed advies en ze kijken er op een hele andere manier naar.

Zoek afleiding. Ga even iets helemaal anders doen. Zorg dat je aan iets anders denkt. Spreek met je vrienden af of kijk tv of lees een boek. De afleiding zal ervoor zorgen dat je ontspant en misschien kijk je er naderhand heel anders tegen aan.

Er zijn ook een aantal dingen die je beter niet kan doen. Ik kan echt een stresseter zijn en ik wil je meegeven doe het niet. Het is zo verleidelijk om nog even een extra koekje te pakken, maar heb je echt honger? Nee je wil gewoon extra comfort en dat vind je niet in eten. Je voelt je achteraf alleen maar schuldig. Ga je ook niet te druk maken en er nog uren over piekeren. Zo houd je je alleen maar wakker en wordt het er niet beter op.

EN: We all have to deal with stress and today I wanted to share you some tips to deal with it. First of all you should know where it comes from. If you know that. Do you really have to worry about it? When I’m stressed I like to go for a run but if you’re not really a sporty type you can take a walk. I also like to listen to some music. Spotify is your best friend for relaxing music. Find some distraction. Talk about it with someone. They might look at it in a different way and they can tell you that you’re worrying about nothing. Try to avoid eating. I can be a stresseater but don’t do it. You will feel awful and it will not make you feel better. Also try to avoid overthinking. You really need some sleep. Just try to relax.

Love,

Eline

 

Photo

 

Een gedachte over “How to deal with stress

Geef een reactie

