The mortal instruments City of bones

city of bones

Ja het is weer tijd voor een boek/film review en dit keer is het The Mortal Instruments serie. Ik ben er een beetje laat mee, omdat de film en boeken al een hele poos uit zijn, maar ik wilde toch laten weten wat ik ervan vindt.

Het boek is geschreven door Cassandra Clare en in totaal zijn er zes delen.

1. City of Bones 2. City of Ashes 3. City of Glass 4. City of Fallen Angels 5. City of Lost Souls 6. City of Heavenly Fire

Ik heb het eerste deel uit en ik vind het echt een heel leuk boek. Ik had er al wel van gehoord, maar ik was er nooit aan toe gekomen tot ik bij een vriendin thuis was die hem zag liggen. Ik moest er wel even inkomen, want ik vond het begin een beetje verwarrend, maar dat was al snel over en toen was ik hooked. Ik vind het echt een super leuk boek. Je moet wel van avontuur en fantasie houden, maar er zit ook wat romantiek in het boek verwerkt. Het einde heeft een hele rare twist, maar dat zou nog weer veranderen in een van de andere boeken is me verteld dus ik ben daar erg benieuwd naar. Ik vind het boek zeker en aanrader, maar je moet er wel van houden.

Nadat ik het boek had gelezen moest ik natuurlijk ook de film zien. Nadat ik de trailer had gekeken was ik heel nieuwsgierig naar de film, want zou die net zo goed zijn als het boek? Nou nee, ik vind het wel een hele leuke en spannende film, maar naar mijn idee hebben ze te veel weggelaten van het boek. Als de film nog een half uur langer had geduurd dan was het misschien beter te volgen, want als je het boek niet gelezen hebt kan het allemaal erg snel gaan. Sommige dingen hebben ze ook niet uitgediept en het einde is compleet anders dan in het boek, maar ik vind het echt een hele goede film. Ik ben echt een grote fan van Lilly Collins en ik vind dat ze de rol van Clary heel goed speelt. De personages vind ik heel leuk en er zit veel spanning in de film en de special effects hebben ze heel gaaf gedaan. Ik vind de serie zeker een aanrader.

EN: I am hooked to a new book serie and it ist he Mortal Instruments. I read the first book and I had to see the movie right away. I know it isn’t a new serie but I just never read it until now. I really like the book with the caracters. It has action, fantasy and romance in it. It has an unexpected twist in the end and I can’t wait to read the next book and see how it continues. I also really like the movie but I missed a lot of the book and the movie could be a little bit longer but I really like Lilly Collins. She plays Clary really well and I love her eyebrows. I really reconmend this serie!

Love,

Eline

2 gedachtes over “The mortal instruments City of bones

Geef een reactie

