Cleaning tips

cleaning

Schoonmaken, het is iets wat we allemaal moeten doen. Ik houd ongeveer twee keer per jaar een grote schoonmaak en dat deed ik laatst dus weer. Het leek me leuk om met jullie te delen en om nog wat tips te geven.

Ik begon met het leegruimen van mijn kast. Ik haalde er gewoon alles uit. Ik pakte een sopje en ik poetste alle planken. Ik vind dat een à twee keer per jaar voldoende. Er lag best wel veel stof in dus ik vind het nu wel fijn om weer een schone kast te hebben.

DSCN1518

Daarna legde ik al mijn kleren op bed en sorteerde ik het uit op categorie. Alles waar ik over twijfelde legde ik op de grond en alles wat weg kon heb ik in een plastic zak gedaan. Als je het niet goed weet leg het dan bij de twijfel stapel en laat je moeder of vriendin naar kijken. Draag je het echt nog?

Daarna heb ik alles weer in mijn kast gelegd. Probeer alles zo goed mogelijk op te vouwen, want dat was bij mij echt nodig. Nu is je kast in ieder geval kaar.

DSCN1532

Toen was mijn bureau aan de beurt en dat was echt nodig! Overal lagen tijdschriften, lijstjes en andere nutteloze dingetjes. Doordat ik geen huiswerk meer hoef te maken gooide ik alles wat ik over had maar op mijn bureau met het idee dat ik het nog wel zou opruimen. Nou niet dus. Ik heb alles op mijn bed gegooid, want nu moet ik het wel opruimen, want anders kan ik niet slapen. Probeer zo veel mogelijk op te ruimen en niet terug leggen op je bureau! Maak alles nog even schoon en voila je kamer is weer schoon!

Ik vind het af en toe echt even nodig, want een schone kamer geeft echt een stuk rust in je hoofd. Ik vind het zo fijn dat het nu weer is opgeruimd. Maar hier komt een overzicht van de tips:

  • Als je niet zeker weet of je iets wil houden, haal dan je moeder of je vriendin erbij.
  • Sorteer je kleding op categorie. Zo kan je het makkelijker terugvinden.
  • Zet lekkere dansbare muziek op. Dans lekker mee en zo gaat de tijd een stuk sneller dan je dacht.
  • Zet alle spullen op je bed. Je moet het nu wel opruimen!

EN: I cleaned my closet and my desk. My room was a mess but now it is clean and it feels really good. I can sit at my desk and work on my blog. If you’re not sure if you want to keep something ask your mum or your friends. I just threw everything out of my clost because that works the best for me. I put everything on my bed and categorize everything. Then my desk. I threw everything also on my bed because now I have to clean it. Turn up the music! It isn’t as bad as you tought it would be.

Love,

Eline

2 gedachtes over “Cleaning tips

Geef een reactie

