Comfort zone

wpid-img_20140623_211332.jpg

Iedereen heeft een comfort zone. De een is meer open en avontuurlijker dan de ander, maar iedereen heeft er een. Ik vind het belangrijk dat je er soms ook uitkomt en daar wil ik het vandaag met jullie over hebben.

Toen ik voor het eerst begon met hardlopen kwam ik de straat niet uit. Ik had het benouwd en ik wilde nooit meer gaan. Toch bleef ik weer gaan. Mijn moeder ging mee en zij haalde me elke keer weer over om toch de stap te nemen. En kijk waar ik nu ben. Ik loop hard met astma en ik kan zo goed als 5 km lopen. Ik kwam dus uit mijn comfort zone.

Ik wil graag wat meer uit mijn comfort zone komen. Ik ga straks studeren en ik weet van mezelf dat ik redelijk rustig ben en soms wat verlegen. Ik vind het moeilijk om dingen alleen te doen of om nieuwe dingen uit te proberen. Daar wil ik verandering in brengen. Het hoeven natuurlijk niet grote stappen te zijn, maar steeds kleine stappen. Deze vakantie ga ik dus nieuwe dingen proberen en mezelf een beetje pushen. Ik weet dat heel veel mensen in de comfort zone zitten en daarom zou ik het leuk vinden als we deze zomer met zijn allen een aantal dingen zouden doen om uit je comfort zone te komen en te laten zien dat je er ook uit kan en dat je iets helemaal zelf hebt bereikt. Tuurlijk kan je het samen met iemand doen, maar zorg dat je het voor jezelf doen. Het kan groot zijn zoals uit een vliegtuig springen of kleinere dingen, zoals alleen lunchen of een nieuwe sport uitproberen. Ik weet nog niet precies wat ik ga doen, maar ik zal aan het eind van de zomer laten weten hoe het gegaan is. Hopelijk vinden jullie het niet erg dat het een ander soort post is dan normaal, maar ik wilde het graag met jullie delen.

EN: Everybody has a comfort zone and it is important to get out of it. So this summer I want to try some new things and I want to challenge you to join me. It doesn’t have to be big but you can do small things, like try a new sport or have lunch on your own. I will let you know at the end of the summer how it went. Hopefully you don’t mind that it is a different post then usual but I really wanted to share this with you.

Love,

Eline

3 gedachtes over “Comfort zone

  1. merdjelin zegt:

    Super leuk geschreven! Ik kan me er wel in vinden en begrijp je punt helemaal. Tip voor als je gaat studeren straks: blijf vooral jezelf en ga je niet anders voordoen dan je bent
    bent. Ik weet niet hoe het bij jou studie ingedeeld is. Maar bij mij maakte we meteen kennis met ons projectgroepje en moesten we de stad in met een opdracht. Zo ben je met een groep van 8 en leer je elkaar snel kennen. Ga gewoon een leuk gesprek aan, probeer gezellig mee te doen met wat je die dag gaat doen en je zal zien alles gaat vanzelf! Je moet maar zo denken, je bent niet de enige die een klas binnen komt lopen en niemand kent. Dat heeft bijna iedereen! Knap van je dat je de 5km loopt en goed dat je je grenzen wil verleggen stap voor stap. X

Geef een reactie

