Rome diary #2

DSCN1689

Wat een drukke dag zeg! We bezochten het Vaticaan en we moesten vooral heel lang wachten!

Ons eerste ontbijt in Rome was geen groot succes. Het hotel waar we verbleven had alleen maar jam. Ik ben absoluut geen fan van jam dus ik baalde flink. De croissantjes waren super zoet en verder had je alleen droge ciabatta broodjes en klonterige yoghurt en te zoete chocolademelk. Dit bleef de hele week, op uitzondering van de lekkere cake. Het ontbijt viel tegen, maar het avondeten maakte het altijd weer goed.

DSCN1694

We vertrokken op tijd naar het Vaticaan. Ik raad zeker aan om met de metro te reizen, want het is heel goedkoop en het scheelt je veel tijd. Ze zeiden dat er een uur wachttijd was, maar dat was helemaal niet zo. Wel moest je door een metaaldetector en moest je je schouders en knieën bedekt hebben. Het Vaticaan is echt heel mooi!

DSCN1712

Daarna heel lang wachten voor het museum en voor het Sixtijnse Kapel. We hebben drie uur in de rij gestaan! Je wordt helemaal gek van de mensen die roepen Skip the line! Je betaald drie keer zo veel, maar je hoeft niet in de rij te staan. Wij hebben het niet gedaan, maar het was wel heel lang wachten. Ik moest en zou die fresco’s zien!

DSCN1707

Ze hadden echt prachtige kunst en ik heb de fresco’s gezien die ik al zo lang in mijn kunstboek heb zien staan. Ik vond het echt prachtig! Het is zeker de moeite waard, maar kijk of je kan reserveren of heel vroeg daar zijn, want drie uur is heel erg lang!

DSCN1713

Toen was het natuurlijk tijd voor een ijsje! Ik was er al aan begonnen toen ik me bedacht dat ik eigenlijk wel een foto moest maken. Hij was heel erg lekker en ik nam natuurlijk stracciatella.

DSCN1726

Toen gingen we ook nog eens door naar de Spaanse trappen. Helaas stond het in de stijgers en was het erg druk, maar het was zeker de moeite waard! Mijn nike schoenen waren deze vakantie echt lifesavers!

DSCN1733

We gingen eten bij dit super leuke restaurant met allemaal kerstverlichting! Het was echt super mooi!

DSCN1737

Ik nam de lekkerste spaghetti die ik ooit op heb!

EN: Monday we went to the Vatican and to the museum. The Vatican is beautiful but you go crazy from the people who sell tickets for almost three time the price and jell Skip the line! It is really handy because you don’t have to wait for three hours but is the money really worth it? I finally saw the fresco’s I wanted to see and I ate the best spaghetti ever!

Love,

Eline

7 gedachtes over “Rome diary #2

  1. Svenja zegt:

    Waaaauw, wat een enorm fijn en uitgebreid verslag. Leuk dat je ons laat meegenieten van het prachtige Rome. Ben er zelf nog nooit geweest, dus extra genieten die mooie foto’s!

  2. Nienke zegt:

    NO WAY IK BEN OOK IN DAT RESTAURANT GEWEEST! Iig, een met dezelfde tafelkleedjes :P hadden ze ook matching servetten? Was wel lekker daar ja ^^ Al heb ik nog het beste gegeten bij de indische restaurants, haha :P

    Ik ben bij het museum niet naar binnen geweest, was best duur en idd een megalange rij. Daarnaast was ik er al eerder geweest en m’n vriend leek het niet heel bijzonder ;) Ben je ook nog naar boven geweest in de st pieter? Ik wel weer, echt supergaaf :D

Geef een reactie

