Rome diary #3

DSCN1749

Dinsdag was het weer een cultureel dagje. We gingen naar het Colosseum!

DSCN1747

Als je naar het Colosseum gaat, neem dan de tijd om om je heen te kijken, want de omgeving is echt prachtig! Er zijn veel ruïnes. Ik vind het zo raar om te beseffen dat er vroeger mensen leefden.

DSCN1763

Na weer een poosje in de rij hebben gestaan zijn we eindelijk in het colosseum. Het was mooi weer en ik  vind het binnen echt heel mooi! Zo raar om te beseffen dat daar vroeger mensen en dieren vochten voor het plezier van het volk en de leiders.

DSCN1769

Daarna gingen we buiten lunchen in de schaduw. We hadden een stokbrood gehaald en verse ham dus dat hebben we lekker opgegeten in de mooie omgeving, jummy ^^

DSCN1773

Toen gingen we door naar het Pantheon. Het was nog even goed zoeken, maar we hebben hem gevonden. Ik vond vooral de pilaren met versieringen heel mooi. Het was erg warm dus hebben we er in de schaduw gezeten.

DSCN1780

Helaas was de Trevifontein leeg en onder constructie. Ik vond het erg jammer, want ik had hem graag gevuld gezien, want hij schijnt heel mooi te zijn.

DSCN1781

Weer was ik te laat met mijn foto en was ik dus al begonnen aan mijn ijsje. In de ijsjes winkel spraken ze half Nederlands en een van de weinige dingen die ze zeiden was Robben. Daar moesten ik en mijn broertje erg om lachen.

DSCN1787

Na te hebben uitgerust in het hotel van al het lopen zijn we pizza gaan eten. Hij was erg lekker, maar niet heel speciaal.

Verder hebben we wat uitgerust. Nu ben ik met mijn vader op vakantie in Nederland. Het is niet heel mooi weer vandaag, maar daar is niks aan te doen. Hopelijk wordt het morgen weer mooier. Zouden jullie hiervan nog plogs willen zien of een weekoverzicht. Ook vroeg ik me af of jullie het leuk vinden dat ik een city guide voor Rome zou schrijven. Laat het me maar weten!

EN: Tuesday we went to see the Colosseum and the Pantheon. The park at the Colosseum was beautiful. We ate some bread with ham and then we went to the Pantheon and the Trevi fountain. We ate some icecream. I ate it again before I made a picture but the pizza wasn’t touched. It wasn’t really special but it was nice. The rest of the night we chilled. Right now I am on a holiday in the Netherlands with my father and I wondered if you want me to plog of a weekly overview. Also would you like to see a city guide from Rome. Please let me know!

Love,

Eline

6 gedachtes over “Rome diary #3

  1. Nienke zegt:

    Een tips en tricks ding voor rome zou leuk zijn (al heb ik er nu niet zo heel veel meer aan, haha :P), ik ga zelf ook nog wel iets erover schrijven. Echt jammer he dat er zoveel in de steigers stond!! Trevi is inderdaad wel mooi in volle glorie, maar zó bijzonder is het nou ook weer niet. Pantheon is nog steeds een van mn favoriete dingen in Rome, zo’n bijzonder kerkje :) Schijnt ook de oudste in Rome te zijn!

Geef een reactie

