Sporten in de vakantie

running

Ik vind het een van de moeilijkste dingen om te doen, sporten in de vakantie. Je wil eigenlijk niks doen en je beweegt al minder doordat je niet meer naar school gaat. Je eet wat meer, want het is vakantie toch? Hoe zorg je er dan voor dat je toch gemotiveerd bent om te gaan sporten? Vandaag deel ik mijn tips hoe ik het volhoud om te sporten in de vakantie.

Vind je het nou echt niet leuk om alleen te gaan? Neem dan je broertje, vriendin of een van je ouders mee. Ze motiveren je elke keer om uit je bed te gaan en te gaan sporten. Bovendien is het samen ook heel gezellig. Heb je meteen je vakantie gossip weer doorgesproken.

DSC_0209

Sport in de ochtend. Vooral met hardlopen en fietsen, ga op tijd weg. Niemand wil in de hete zon fietsen als het veel te heet is en iedereen in de weg loopt of fietst. Ontbijt licht en ga dan gewoon lekker sporten. Je zult vast merken dat je meer energie hebt de rest van de dag en dan ben je er eigenlijk meteen vanaf!

Bedenk waarom je bent begonnen met sporten. Wil je afvallen of een betere conditie? Die krijg je niet door op de bank te blijven zitten en tegen jezelf te zeggen ik ga vanavond wel hoor. Nee, want ik merk dat ik in de avond meestal moe ben en dan eigenlijk een excuus bedenk. Ik ga morgen wel, maar dat is helemaal geen excuus, ga meteen en bedenk waarom je begon. Als je daaraan denkt zou je eigenlijk al meteen willen gaan.

DSC_0230

Het klinkt misschien een beetje raar, maar als ik nieuwe sportkleding koop heb ik altijd meteen zin om te gaan sporten. Ik wil ze aan doen en kijken hoe ze zitten. Het is misschien niet de beste motivatie of goed voor je portemonnee, maar ik vind het altijd leuk om voor sportkleding te gaan kijken. Vooral bij de H&M hebben ze leuke sportkleding voor een goede prijs. Zodra je thuis bent kan je ze meteen aan doen en gaan sporten!

Laat het vooral uit jezelf komen. Iedereen heeft wel eens een paar slechte dagen, maar laat je daar niet door afremmen. Tuurlijk heb je niet altijd zin en zie je maar niks op de weegschaal, maar dat heeft iedereen. Ik heb dat ook. Je moet maar zo denken. Ik ben toch weer wezen sporten. Misschien gaat het de volgende keer beter. Het gaat in ieder geval beter dan toen ik begon met sporten en zodra je dat merkt dan heb je al een heel stuk. Sporten zit ook in je hoofd. Geniet van je vakantie en laat je niet gek maken. Ga lekker sporten met vrienden of alleen, maar kijk ook eens hoe ver je bent gekomen en hoe ver je nog kan gaan. Fijne vakantie!

Love.

Eline

2 gedachtes over “Sporten in de vakantie

Geef een reactie

