First impression: Sushi

DSCN1952

You love it or hate it: Sushi. Vorige week heb ik voor het eerst sushi gemaakt en gegeten. Benieuwd wat ik er van vond? Lees dan vooral verder.

DSCN1947

Als je sushi wil gaan maken onderschat dan niet hoe veel werk erin gaat zitten, want het duurt heel lang voordat je rijst hebt drooggewapperd. Je hebt eigenlijk niet zo heel veel nodig. Sushibladen, zalm, groentes en saus naar keus en natuurlijk rijst. Je kan natuurlijk nog veel meer toevoegen, maar het is maar net wat voor sushi je wilt gaan maken en waar je van houdt. Ik heb de normale sushi rolletjes gemaakt.

DSCN1943

We wapperden de rijst droog en daarna sneden we alle groentes in lange repen. Het zag er echt super lekker uit!

DSCN1950

Het enige wat je dan nog hoeft te doen is rollen maar! Je moet wel veel water gebruiken of saus, maar ik werd helemaal misselijk van de geur van de saus en de sushi bladen. Het zal wel weer typisch eline zijn, maar ik werd echt misselijk. Het is wel heel erg leuk om te maken en het is ook best wel lekker, maar de misselijkheid bedierf het een beetje voor mij. Het is echt een aanrader te doen als je van sushi houdt en gezellig iets wil gaan doen met vriendinnen!

DSCN1955

Dit was het resultaat! Het ziet er erg lekker uit en het smaakte wel, maar sushi is niet mijn nieuwe lievelingseten. Houden jullie van sushi en heb je het wel eens zelf gemaakt?

EN: Last week I made my own sushi with some friends. We had a lot of fun making it but the smell made me a little bit sick so I didn’t ate a lot from it. It did taste oke but it isn’t my new favorite food. Do you love from sushi and did you made it yourself?

Love,

Eline

6 gedachtes over “First impression: Sushi

  1. Linda zegt:

    Leuk! Ik hou echt van sushi. Wel vind ik het in een restaurant nog tien keer lekkerder, maar dat komt misschien doordat ik dan niet eerst uuuren bezig geweest ben met het maken ervan ;-)

Geef een reactie

