Fusilli met gerookte kip en Italiaanse groentes

DSCN2039

Op mijn Summer bucketlist stond meer nieuwe recepten proberen. Ik ben een beetje laat, maar ik wil nog steeds meer nieuwe dingen koken dus vandaag fusilli oftewel wokkels!

DSCN2022

Het is super simpel, want je hebt maar vier ingrediënten nodig:
250 gram Fusilli
340 gram pastasaus (basilicum)
175 gram kip / gerookte kip
400 gram Italiaanse groente (of andere naar keus)

DSCN2023

Alles afwegen en proberen het in het bakje te houden, oeps.

DSCN2026

Je begint met het water te koken en de fusilli erin te doen. Het hangt van de pasta af, maar deze moest 7 minuten koken.

DSCN2033

Bak de kip en daarna de groentes in de pan en voeg de tomatensaus toe. Pas wel op dat de saus niet op je kleren komt, want die rode saus gaat er maar lastig uit!

DSCN2028

Als je wilt kan je nog een extra salade toevoegen die je samenstelt zoals je zelf wilt. Ik had komkommer, tomaat, sla, feta kaas en een dressing. Super gezond zoveel groentes!

DSCN2037

DSCN2041

En voila na tien minuten heb je je lekkere pasta en salade! Super simpel en erg lekker. Ik had alleen de groentes iets langer moeten bakken en de volgende keer pak ik liever normale kipfilet, want de gerookte kip was een beetje gummy, maar het was erg lekker en leuk voor de variatie op de pasta bolognese. Het is echt super makkelijk om te maken en het is super gezond met al die groentes!

Love,

Eline

Een gedachte over “Fusilli met gerookte kip en Italiaanse groentes

Geef een reactie

