Sporten combineren met school

DSCN2118

School is weer begonnen en ik merk meteen dat ik het moeilijk vind om genoeg te blijven sporten. Ik bedacht me dat anderen dat misschien ook hebben en daarom deel ik vandaag mijn tips om sport goed te combineren met school. 

DSCN2122

Mijn lesrooster verandert iedere week dus soms is het moeilijk om goed te plannen, maar probeer een schema te maken. Ik wil eigenlijk drie tot vier keer in de week te sporten en de makkelijkste dagen voor mij zijn daarvoor maandag, woensdag, vrijdag en zondag. Als het een keer niet lukt is het helemaal niet erg, maar dan moet je die andere keren wel gaan.

Sport je liever in de ochtend of in de avond? Ik sport persoonlijk liever in de ochtend, want dan heb ik het gehad en soms voel ik me zo uitgeput in de avond dat ik liever naar bed ga. Als je net als ik liever in de ochtend sport moet je soms iets eerder opstaan of je gaat als je later naar school moet. Eigenlijk moet je je gewoon een schop onder de kont geven en zeggen ik ben moe, maar van sporten krijg ik energie en ik ga na het avond eten gewoon nog even sporten en daarna mag ik lekker naar bed toe. Ik vind het ook lastig om in de avond te sporten, maar ik weet dat als ik niet sport ik er ook niet gelukkiger van wordt.

Ik ga natuurlijk niet elke keer hardlopen. Om het leuk te houden moet je ook variëren van sport. De ene keer ga ik hardlopen en de andere keer ga ik zwemmen of skaten. Binnenkort verleng ik mijn sportabonnement weer op de sportschool en dan wil ik daar ook zeker weer groepslessen volgen en fitnessen. Je moet een sport kiezen die bij jou past en wat jij leuk vind om te doen. Houd je niet van hardlopen, ga dan fietsen of springtouwen. En als je liever niet alleen sport dan zoek je toch een leuk sportmaatje! Probeer het zo prettig mogelijk te maken, want dan blijf je gemotiveerd!

DSCN2125

Just do it! Ja ik ben ook wel eens moe, maar denk aan het gevoel als je terug komt. Je zit vol energie (of niet) en je bent blij dat je weer geweest bent. Het is even zoeken naar het beste schema en het zal lang niet altijd lukken, maar je bent wel weer gaan sporten en je hebt het wel weer geprobeerd. Je moet gewoon even een fijn ritme vinden zodat je het kan volhouden! Succes!

EN: I know it is hard to combinate school with sport and homework but the first thing is make a planning! Choose a sport you like and try some new sports because you never know what you will like. If  you don’t like to go alone find a sport buddy so you can motivate each other. In the end  you just have to kick your ass and do it. If you want results you will have to go get them. Everybody has a bad day but think about the times you did go and how good you felt when you were done. Find a nice rythem so you will continue longer. Good luck!

Love,

Eline

 

7 gedachtes over “Sporten combineren met school

  1. Nathalie zegt:

    Een sport kiezen die je leuk vind is ook echt belangrijk ja! Ik ben gisterenavond gewoon wezen fitnessen in de sportschool, maar merk echt dat ik daar minder energie van krijg dan van groepslessen of hardlopen, iets wat ik leuk vind dus!

Geef een reactie

