Life update: eerste maand school

20141003_144509

Het is al weer een poosje oktober en dat betekend dat ik al weer een maand naar school ga. Anderen vragen ‘Op welke school zit jij?’ en dan zeg je heel normaal op de Fontys en dan is het echt van, man ik zit al op het hbo. De tijd gaat echt snel en ik wil graag mijn ervaring delen. 

Ik vind het echt super leuk. Maandag had ik belangrijke M&W toetsen dus aardrijkskunde, geschiedenis en natuuronderwijs en ik heb ze gewoon gehaald! Ik weet eigenlijk niet goed hoe, want ik heb alleen geschiedenis gehad op de middelbare school, maar ik ben echt super blij! Nu heb ik de rest van de week stage en het is echt super leuk!

DSCN2128

Het blijft wel wennen hoor Juffrouw Eline kan je mij helpen? Dan komen ze in de pauze naar je toe, want ze hebben ruzie. Ja dat mag je niet meer doen hoor en dan gaan ze een ander spelletje doen en dan zijn ze weer beste vrienden. Het is nu toch wel echt herfst en dan zie je toch sommige kinderen met teenslippers en een korte broek lopen en dan denk ik echt van, het is super koud. Ik trek het liefst mijn winterjas aan, maar dat is toch echt iets te warm op te fiets.

Ik vind het echt super leuk en ik ben heel blij dat ik deze opleiding heb gekozen. Het is wel heel erg wennen, want er wordt heel veel van je verwacht en je moet heel veel al thuis doen. Dat is wel erg wennen, want je moet goed plannen en het is erg druk met werk, stage en dan ook nog eens heel veel huiswerk. Lees maar paragraaf een t/m vijf, dan denk je o dat is niet zo veel, maar dat is dan een heel hoofdstuk van 40 pagina’s dik.

043

Het echte studentenleven heb ik nog niet echt meegemaakt, want door mijn gezondheid gaat dat eigenlijk niet zo goed nu. Ik heb het ontzettend benauwd en alles is dan heel erg vermoeiend. Ik vind het niets super erg, want ik kan genoeg andere dingen doen, maar sommige vinden alleen drinken belangrijk en dat vind ik dan wel jammer, maar binnenkort ga ik uit eten met een paar klasgenootjes dus dat is super leuk. Het is druk, maar je moet gewoon de ruimte vinden voor leuke dingen. Vrijdag gaat de schaatsbaan open dus ik wil snel gaan schaatsen, want ik heb het echt gemist.

Dit is echt een heel lang verhaal, maar ik vind het wel even fijn om alles van me af te schrijven en jullie te vertellen wat er allemaal gebeurt achter de schermen. Het is ontzettend druk dus het zou soms kunnen zijn dat er iets minder blogposts online komen, maar ik doe mijn best! Hoe gaat het bij jullie op school? Het is al bijna vakantie!! Ik ga naar Texel dus daar heb ik ontzettend veel zin in. Lekker ontspannen en hopelijk is het goed weer. Nog een fijne week!

Love,

Eline

9 gedachtes over “Life update: eerste maand school

  1. Anouk zegt:

    Super leuk! Ik wil over twee jaartjes ook de PABO doen en voor juffrouw te gaan.Denk ik tenminste. Ik moet eerst even mijn rekenen ophalen.
    Ik heb laatst ergens gelezen dat je in je 2e jaar (volgensmij of 3e) kon kiezen of je aan de onderbouw of bovenbouw les wil geven. Klopt dat ook? En hoe word de stage in je eerste jaar bepaald, in welke klas je gaat les geven?
    xxx

  2. Manon zegt:

    Ja de tijd gaat heel snel, ik besefte me ook vandaag dat ik na deze week al weer op 1/3e van m’n afstudeerstage zit! Fijn dat de opleiding wel bij je past. :) Het plannen wordt je ook vanzelf beter in :)

  3. brightmorningdew zegt:

    Veel succes nog op de PABO! Het is een zware opleiding maar met je motivatie zit het geloof ik wel helemaal goed! Enne.. je hebt al het “echte” studenten leven.. je bent immers een echte student ;)!

Geef een reactie

