New sport: Zumba

zumba

Sinds een paar weken ga ik elke vrijdag naar zumba. Het is echt een super leuke manier van sporten en die wil ik graag met jullie delen!

de0fda9fc435829abc9d611dc6bfc6c4

Zumba is gebaseerd op Latijns-Amerikaanse dans, zoals de salsa. Je danst op muziek. Zumba komt betekent snel bewegen en lol hebben. Dat is precies wat het is. Het is echt super leuk! Ik ben niet zo goed in dansen, maar dat maakt helemaal uit bij zumba. Als je het maar leuk vindt en je lekker beweegt op muziek. Ik vond het best spannend toen ik de eerste keer ging, want ik kende passen helemaal niet. Dat is helemaal niet erg, want zolang je er plezier in hebt is het goed. Let niet op de mensen die beter zijn om jou. Kijk eens naar hoe jij je voelt en hoe leuk het is om te bewegen.

zumba

Het is ook nog eens heel goed voor je. De les duurt een uur dus je bent een uur intensief aan het sporten, maar het is veel leuker dan een uur op allerlei fitnessapparaten te zitten. Je verbrandt veel calorieën, maar het is vooral heel leuk. Je krijgt er meer zelfvertrouwen van en doordat je het samen in een groep doet wordt je echt gemotiveerd om door te gaan. Ik vind het echt super leuk en blijf het zeker doen. Hebben jullie ooit zumba gedaan?

Love,

Eline

7 gedachtes over “New sport: Zumba

  1. Hilly zegt:

    Ik heb ook een aantal lessen Zumba gevolgd maar vond er helemaal niks aan haha. Waarschijnlijk ligt dat gewoon aan mezelf want ik heb een hekel aan elke sport ;) Fijn dat jij t wel leuk vind :) X

Geef een reactie

