Goed gemutst

20141121_084601

Een keertje iets helemaal anders. Ik heb een nieuwe muts! Ik ben er echt zo blij mee en hij is zo lekker warm en zacht dat ik hem niet meer af wil doen. 

Eigenlijk was ik helemaal niet op zoek naar een nieuwe muts (die zoektocht had ik vorig jaar al opgegeven.) Toen ik deze tegen kwam bij de C&A vond ik hem toch wel heel erg leuk. Even een appje sturen naar vriendinnen of zij hem ook wel leuk vonden en nadat hun allemaal ja zeiden besloot ik hem toch te kopen.

Toen ik hem had gekocht moest ik hem natuurlijk wel gaan dragen, maar toen het ochtend was deed ik hem maar niet op. Ja, maar de rest draagt ook geen mutsen en vinden ze me dan niet raar, dacht ik bij mezelf. Dat is het punt waar ik het even over wil hebben. Waarom trekken we toch altijd iets van anderen mensen aan? Ik heb hem toch gekocht, omdat ik hem mooi vind? Ik moet hem toch dragen en die anderen niet. Waarom vind ik dat dan toch lastig? Toen ik eenmaal op de fiets zat zonder muts had ik het toch wel koud, waarom deed ik nou zo stom, dacht ik bij mezelf. Nu heb ik het koud en ligt mijn super mooie muts thuis. Eigen schuld dikke bult.

Nu doe ik hem gewoon op, ook al is het soms een beetje warm als ik en half uur moet fietsen. Ik ben er blij mee en we zouden niet steeds moeten nadenken over wat anderen vinden van ons. Zolang wij het mooi vinden en ons zeker voelen maakt het toch helemaal niet uit wat hun vinden? Geloof in jezelf. Bovendien heb ik het tenminste niet koud en zie ik er leuk uit.

Zo dat was mijn gedachte spin over mutsen en onzekerheid. Een keertje iets anders, maar ik wilde het toch graag met jullie delen.

Love,

Eline

13 gedachtes over “Goed gemutst

  1. lillie zegt:

    Mooi geschreven! Heb ik ook soms, dan koop ik een leuk bloesje die wat specialer is (maar waar ik heel erg gek op ben) en laat ik hem gewoon in de kast hangen omdat ik bang ben voor anderen hun reactie. Stom hé!! Maar jou mutsje staat je echt geweldig!

  2. dramaqueen9222 zegt:

    Ik vind het een hele toffe muts! Als je ‘m draagt en er een goed gevoel over hebt, straal je dat ook uit, en niemand die je dan nog vreemd aankijkt ;) X

Geef een reactie

