10 redenen waarom ik van de winter houd

kerst

Hoera het is winter! Ben je gek geworden? Nee, maar ik vind de winter echt een heel leuk seizoen en ik ga jullie vertellen waarom en misschien overtuig ik jullie wel.

Chocolademelk Ik drink het eigenlijk het hele jaar, maar het smaakt toch wel het lekkerst als je buiten hebt gewandeld of uit school komt en je helemaal bevroren bent. Ik kan er echt van genieten!

Sneeuw Oke misschien niet als ik moet fietsen, maar in de vakantie mag het van mij sneeuwen hoor! Het is zo mooi. Ik ben misschien wel bijna 18 maar sleeën in het bos doe ik nog graag. Helaas hadden we vorig jaar geen sneeuw, maar ik heb goede hoop voor dit jaar. Ik wil gewoon heel graag foto’s maken in de sneeuw en lekker wandelen met vrienden of familie.

Schaatsen Ik vind schaatsen zo leuk! Ik heb bijna acht jaar op kunstschaatsen gezeten dus ik doe het nog graag. Helaas ga ik niet meer zo vaak, maar als ik ga voel ik me helemaal vrij. Ik weet niet of jullie dat gevoel kennen, maar ik voel me echt vrij en ontspannen. Gelukkig is er nog vakantie dus dan ga ik zeker schaatsen en als het gaat vriezen kan het misschien wel op echt natuurijs!

Jarig Ik ben in februari jarig en dat is altijd een feestje. Lekker binnen genieten met vrienden en familie met veel cadeautjes en taart! Ik heb er echt zin in en het is nog maar twee maanden!

Sjaals en mutsen Zo comfy! Ik ben best wel een koukleum dus ik draag heel graag mutsen en sjaals. Lekker ingepakt en lekker warm. Ik heb het tenminste niet koud en het ziet er ook nog eens heel leuk uit.

Sporten Het is nu tenminste niet meer zo heet. Gewoon een lekker vest aan en een lange broek en hardlopen maar! Het enige nadeel is dat het zo ontzettend vroeg donker is, maar gewoon gaan, want als je eenmaal bezig bent komt alles goed. Er zit veel zuurstof in de lucht en je zweet je tenminste niet helemaal leeg.

Lekker in bed blijven liggen Het is nou eenmaal heel erg koud buiten dus ik blijf lekker in mijn bed liggen onder een warme deken. Lekker uitrusten en niemand die je dwingt om naar buiten te gaan.

Kerst Do I need to say more? Kerst is zo gezellig en ik heb er echt heel veel zin in. Het is al bijna en het wordt gezellig. Ik heb nog geen idee wat ik aan ga doen, maar met familie is het altijd gezellig en er is natuurlijk altijd lekker eten.

Films In de winter komen altijd leuke films uit en er draaien veel kerstfilms op de tv. Ik kan niet wachten tot insurgence uitkomt. Ik heb nog niet zo veel kerstfilms gezien, maar daar gaat deze vakantie zeker verandering in komen. Kerstfilms tot ik er bij neerval. Een super zacht dekentje en een pyjama mogen natuurlijk niet ontbreken.

Truien Ik houd echt van warme truien of vesten. Heerlijk warm en lekker comfortabel. Ik ben niet iemand die nog in zijn korte mouwen loopt, omdat dat er mooier uitziet. Gewoon een lekkere warme trui aan en hop de kou in. Niet altijd leuk, maar het zit wel heel lekker.

Hopelijk heb ik jullie een beetje overtuigd dat de winter ook erg leuk kan zijn. Wat vinden jullie het leukst aan de winter?

Love,

Eline

10 gedachtes over “10 redenen waarom ik van de winter houd

  1. Linda zegt:

    Ooh ja. Ik hou van de zomer maar stiekem kan ik ook heel erg genieten van warme dekentjes, liters thee, heel veel laagjes kleding en ook heel fijn: het buiten keihard zien regenen/vriezen/sneeuwen maar nergens naar toe hoeven… :-)

Geef een reactie

