Weleda Skin Food

Weleda skin food

Food voor je huid. Klinkt goed toch? Ik had nog nooit eerder producten gebruikt van Weleda, maar deze naam alleen al maakte me heel nieuwsgierig. Ik had veel positieve dingen gehoord over deze crème en mijn huid is de laatste tijd erg droog dus was het weer eens tijd om iets nieuws uit te proberen.

weleda skin food

De crème komt in een mooi kartonnen doosje. Wel zo fijn, want daar staat meestal lekker uitgebreid op waar het allemaal goed voor is. Bovendien heb je dan minder kans dat mensen hem al uitgeprobeerd hebben, want dat wil nog wel eens gebeuren met een potje of tube. Een stuk frisser (het idee dan). Ik heb de verpakking met 30 ml.

DSCN2784

Informatie op de achterkant van het doosje. Hij is voor een droge en ruwe huid. Er zitten geen synthetische geur- en kleurstoffen in. Er zitten verder ook geen siliconen in en geen conserveringsmiddelen. Het klinkt allemaal heel erg goed!

weleda skin food

De verpakking is echt zo’n tube die helemaal indeukt als je er een keer in knijpt en je hem dan niet meer egaal krijgt, zoals op deze foto. Lekker simpel en hygiënisch met een draai dop. Persoonlijk heb een liever een klikdop, want dat vind ik nog makkelijker, maar ik mag niet klagen. Je knijpt erin en je kan makkelijk de juiste hoeveelheid bepalen.

DSCN2792

De crème zelf is gelig en heel dik. Je hebt echt maar een beetje nodig. Het enige nadeel vind ik is dat hij moeilijk uitsmeert, omdat hij zo rijk is. Het makkelijkst is als je een paar stipjes op je gezicht zet en hem dan uitsmeert. Hij heeft een hele vreemde geur die ik niet goed kan plaatsen. Ik vind hem niet super lekker, maar hij trekt snel weg.

Weleda skin food

Het is echt een hele rijke crème die je huid heel goed verzorgt. Je zou hem kunnen mengen met een serum, zodat je heb makkelijker kan uitsmeren. Ik vind de geur persoonlijk niet zo lekker, maar die trekt gelukkig snel weg. Hij kostte vijf euro en hij verzorgt je huid echt heel goed. Ik heb best een gevoelige huid, maar ik merk niks geks. Mijn huid is lekker gevoed en absoluut niet droog. Ik gebruik deze graag in de avond in combinatie van mijn nachtcrème zodat die makkelijker uitsmeert. Overdag maakt hij je huid misschien iets vettiger, maar dat kan je gewoon afpoederen. Ik vind het echt een topper en deze ga ik zeker gebruiken. Echt een aanrader, zeker voor de mensen met een hele droge huid. Ik ben positief!

Love,

Eline

3 gedachtes over “Weleda Skin Food

Geef een reactie

