DIY: paaskaartjes

paas kaartjes

Het is al over twee dagen Pasen en ik dacht dat ik deze dag eens aangreep om de mensen om me heen te bedanken met een lief kaartje. Ik zag dit op idee op Pinterest en ik kreeg meteen de creatieve kriebels. Ik moest dit doen en het is ook nog eens super leuk geworden! 

Je hebt eigenlijk bijna niks nodig:
– Verschillende vrolijke kleurtjes verf
– Een zwarte stift
– Pen en papier
– Een schaar
Volgens mij heeft iedereen dit wel in huis dus je zou zo aan de slag kunnen gaan, maar een bezoekje aan de Action kan nooit kwaad.

DSCN3319

Je begint met het papier te vouwen. De grote heb ik in drieën gevouwen en de kleintjes in tweeën. Dan hoef je ze alleen nog maar op de juiste grootte te knippen. Hierin kan je eindeloos combineren. Een grote kaart of alleen maar schattige kleine kaartjes, be creative.

DSCN3321 DSCN3323

Doe wat verf op een blaadje, dip je vinger erin en zet je vinger op je kaartje. Laat het ongeveer een kwartiertje drogen, hangt ervan af hoe dik je het hebt gedaan. Zorg wel dat het helemaal droog is, want anders kan je er nog niet overheen tekenen.

paas kaartjes DSCN3327 DSCN3329

En dan nu het leukste gedeelte, het versieren!! Je kan het zo gek niet bedenken, konijnen, kuikens, kippen, paaseieren, gezichtjes, hartjes, bloemetjes, donuts en ga zo maar door. Sky is the limit en dat is nou juist het leuke aan deze diy. Je kan hem op zo veel verschillende manieren gebruiken. Voor een verjaardag kan je er bijvoorbeeld ballonnen van maken. Pak je zwarte stift en probeer eens iets nieuws.

DSCN3330

Als laatst moet je er natuurlijk een lieve boodschap in schrijven voor je familie, vrienden of misschien wel voor jezelf.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te zien. Ik vond het super leuk om weer eens creatief aan de slag te gaan en heb nu veel meer zin in nog meer DIY’s. Wat zouden jullie graag willen zien en naar wie zouden jullie een kaartje sturen?

Liefs,

Eline

7 gedachtes over “DIY: paaskaartjes

Geef een reactie

