Leuke manieren om te sporten

DSCN3374

Veel mensen denken bij sport, lang in de sportschool op saaie apparaten. Niets is minder waar. Hoelahoepen is weer helemaal terug en nu het weer steeds mooier is, wat dacht je van skaten? Ik zet de leukste sporten op een rijtje, misschien zit er wel iets voor jou tussen.

Hoelahoepen
Het is weer helemaal terug van weggeweest. Zelf heb ik er nog geen aangeschaft, maar ik ben er wel heel erg hard over aan het nadenken. Ik vond het vroeger echt ontzettend leuk en volgens mij is het nog een super goed voor je buikspieren ook. Twee vliegen in een klap.

Springtouwen
Dit wordt echt onderschat, want toen ik dacht ik ga springtouwen wist ik niet dat het zo vermoeiend was. In mijn herinnering kon ik dit vroeger heel lang, maar nu is het echt slopend. Met een leuk muziekje op houd je het lang vol en het is goed voor je spieren verspreid over je hele lichaam. Je spant alles aan en je merkt snel dat je conditie beter wordt.

Skaten
Je gaat best snel en het is ook nog eens heel leuk. Je kan lekker over het fietspad dus je kan naar de mooiste plekken skaten. Ik doe dit meestal met een vriendin en we zijn zelfs een keer naar het bos geweest. Je merkt helemaal niet dat je je zo inspant tot je de volgende dag spierpijn hebt, haha. Het is echt super leuk en super makkelijk

Mountainbiken
Dit is misschien iets meer voor de waaghalzen, maar het is echt heel leuk. Je hoeft niet meteen de bossen in te gaan (echt mega eng) Je kan ook gewoon op de weg blijven. Het is wel echt een kick. Ik doe het niet zo heel vaak, maar ik zou heel graag een keer in de bergen willen mountainbiken. Lijkt me zo gaaf. Bovendien kan iedereen fietsen en het is echt heel erg gaaf. Kijk je vader of buurjongen lief aan of je zijn fiets mag lenen of ga samen!

Dansen/zumba
Ik ben aan het begin van dit schooljaar begonnen met zumba en wat is het leuk. Ik kan niet eens zo heel goed dansen, maar het is zo leuk om te bewegen op de opzwepende muziek. Je wordt er helemaal blij van en het uur vliegt echt om. Het is wel erg wennen, want het is intens en je moet de pasjes leren, maar als het eenmaal onder de knie hebt is het super leuk. Je let gewoon lekker op jezelf en ga helemaal los, want er is toch niemand die het opmerkt. Iedereen is helemaal met zichzelf bezig. Andere vormen van dansen kan ook zoals salsa of misschien wel breakdance.

Zoek vooral de sport die bij jou past. Ik vind het fijn om hard te lopen, maar sommige mensen vinden het vreselijk. Er zijn genoeg andere leuke sporten die misschien wel bij jou passen, zoals zumba of fietsen. Geef niet meteen op, want the sky is the limit.

Liefs,

Eline

11 gedachtes over “Leuke manieren om te sporten

  1. caroliendegraaf zegt:

    Ik wil ook weer gaan sporten, de sportschool is gewoon niets voor mij.. En tja om nu weer de eerste stap te zetten tot het definitief elke dag sporten is ook best een ding.. Ik heb een hoelahoep aangeschaft een tijdje geleden, maar dit is echt moeilijker dan ik dacht. Vroeger deed ik niets anders dan hele middagen hoelahoepen! En nu, ik kan dat ding nog niet eens 2 minuten in de lucht houden .. Skaten heb ik vorig jaar ook gedaan maar vind ik toch wat saai in mn eentje.. Maar nu het weer warmer wordt wil ik wel echt weer beginnen met sporten :)

  2. Linda zegt:

    Ohhh springtouwen is zó zwaar. Ik ben dat altijd na een minuut al beu… Ik ga naar de sportschool en loop hard (heel origineel) en dat vind ik wel voldoende ;-)

Geef een reactie

