Waarom de lente zo heerlijk is

DSCN3377

Wat is het toch mooi weer de afgelopen paar dagen! Gelukkig blijft het deze week redelijk zonnig. Ik kan echt zo genieten van het lente weer en ik ga jullie vertellen waarom.

Het is langer licht. Je kan weer fatsoenlijk foto’s maken voor je blog, wandelen in het park en niet hardlopen in het donker. Je wordt vrolijker en je kan gewoon meer doen op een dag zonder dat je er ontzettend tegen op ziet. Ik bedoel, wie vind het nou fijn om in het donker naar buiten te gaan?

Het wordt weer warmer, maar niet meteen bloedjeheet. Ik vind het fijn als het warmer weer is. Jurkjes en korte broeken weer uit de kast, maar 30 graden in de zomer is wel heel erg veel. Dan smacht je echt naar het koelere weer. In de lente is de temperatuur precies goed en kan je gewoon gaan hardlopen zonder dat je het gevoel hebt dat je smelt.

De bloemetjes gaan weer bloeien. De bloesem is nu echt prachtig. Aan de overkant bij ons staat een grote boom vol met roze bloesem. Het is echt zo mooi, maar narcissen zijn ook zo leuk. Eigenlijk maken alle bloemen het leven een stukje vrolijker.

Buiten zitten. Na al die donkere dagen met de lamp aan, kunnen we nu weer in de tuin zitten. Ik heb al twee keer buiten gegeten en het is zo heerlijk. Ik vind het dan toch net altijd iets bijzonderder dan binnen aan tafel. Wel oppassen dat de bloesem niet in je eten valt, oeps.

Lekker lezen in de tuin in een spannend boek of luchtig tijdschrift. Wel oppassen dat je niet verbrand, want je bent meestal langer buiten dan je denkt. Als je een beetje oplet krijg je ook nog eens een mooi  kleurtje en droom jij weg bij de verre landen of je droomprins.

Ik krijg er gewoon meer energie van. Ik wil weer naar buiten en bewegen. Ik voel me niet de hele tijd zo suf en moe. Echt zo fijn, want de zon had ik wel echt nodig. Hallo vitamine D!

Wat vinden jullie zo fijn aan de lente?

Liefs,

Eline

6 gedachtes over “Waarom de lente zo heerlijk is

  1. kim zegt:

    Haha dat van 30 graden herken ik. Dan zit ik voor mijn ventilator te zeuren dat het écht wel mag afkoelen! Gelukkig heb ik een fijn zwembadje in de buurt ontdekt :)

Geef een reactie

