Een moment van rust

moment van rust

Mediteren, het is iets wat ik nooit gedacht had om te doen. Dan moet je toch op de grond zitten en de hele tijd Ohmmm roepen. Niets is minder waar en vandaag deel ik mijn ervaringen.

Ik merkte de laatste tijd dat ik steeds meer gespannen was, zowel mentaal als lichamelijk. Ik wist niet goed waar die spanning vandaan kwam. Het was er gewoon. Mijn moeder stelde voor om te mediteren. Ik ging naar Youtube, maar vond daar vooral achtergrond geluiden of meditaties waar je je heel erg op je adem moest concentreren. Dit vind ik nu wel fijn, maar ik heb er nog steeds moeite mee. Ik wordt dan geconfronteerd met mijn benauwdheid.

Ik wilde het eigenlijk al opgeven, totdat ik de blogpost van Roos zag. Ik herkende me in haar probleem, want er is zo veel te kiezen en meestal duren de sessies op Youtube een uur. Daar zat ik niet op te wachten, maar Roos adviseerde de app Stop, Breath and Think.

Ik heb hem gedownload en ik ben echt ontzettend enthousiast. Je kan gewoon voor een meditatie kiezen die maar drie minuten duurt. Voor mij is het echt een momentje van rust. Ik luister het liefst met mijn oortjes in, zodat ik niet wordt afgeleid door mijn omgeving. Er komt een vrouwenstem en die praat je er door heen. Ik vind het fijn dat er iemand verteld wat ik moet doen, want zelf vind ik het soms nog best wel lastig.

Het is super simpel en ik voel me dan ook echt even ontspannen. Ik merk dat ik minder gespannen ben in mijn lijf en dat ik beter merk waar de stress vandaan komt. Ik probeer het elke dag even te doen. Het is maar iets heel kleins, maar het maakt wel een verschil. Je wordt heel bewust van je lichaam en dat is erg fijn. Ik zou het iedereen aanraden die in dezelfde situatie zat als ik. Als je nog vragen hebt of je ervaringen wilt delen, mag je natuurlijk een comment achterlaten of een mailtje sturen. Ik vind het echt een aanrader!

Liefs,

Eline

9 gedachtes over “Een moment van rust

  1. Yasmin Wilnis zegt:

    Heey Eline,

    Heerlijk zo’n momentje rust! Ben zelf ook al bezig met een dagelijkse meditatie, zelf gebruik ik de app Calm en luister ik naar golven en een mevrouwtje die haar ding doet! Gaat toch wel wat makkelijker onder begeleiding!

    Ik heb je trouwens genomineerd voor de Liebster Award op mijn blog http://www.yasminwilnis.com/2015/04/23/liebster-award-nomination! Wist niet zeker of je al was genomineerd, is helemaal niet erg als je het niet nogmaals wilt doen, maar wilde gewoon laten weten dat ik je support echt waardeer en jouw blog en content altijd positief en geweldig is!

    Liefs, Yasmin x

Geef een reactie

