Verlangen naar de bergen

oostenrijk

Het kriebelt weer, de reiskriebels. Ik kan echt niet wachten tot het tijd is om weer op vakantie te gaan. De bergen in. Ja ik heb de reiskriebels te pakken. Waar zou ik toch nog allemaal heen willen?

Noorwegen staat echt heel erg hoog op mijn reislijstje. Backpacken door het verlaten en prachtige landschap. Zo de wildernis in met mijn veel te grote rugzak en een tentje om in te slapen. Als ik in de reistijdschriften kijk zou ik het liefst meteen een ticket boeken, mijn route uitstippelen en gaan. Als het leven nou eens zo makkelijk zou zijn.

Oostenrijk wordt het dit jaar. Nog gezellig met mijn moeder en broertje mee. Veilig met de auto naar een huisje ver weg. ‘Sprechen Sie Deutsch? Twei Gugles bitte.’ Ja ik zie het al helemaal voor me. Rugzak met drinken en een regenjas, want je weet maar nooit. In de vroege ochtend de route van de dag uitstippelen. Met zijn allen in de kleine cabine van de skilift, steeds verder omhoog. O wat heb ik er zin in! Het kriebelt in mijn hele lichaam. Ik wil wandelen en nog eens wandelen. De mooiste foto’s maken en genieten van alle rust om me heen.

Ik verlang naar de frisse lucht van de bergen. Geen auto’s of andere vervuiling, gewoon alleen maar schone lucht. Ik verlang naar de bifi worstjes op de keizerbroodjes, een echte traditie bij ons tuis. Ik verlang naar het prachtige uitzicht waar je zo lang op gewacht hebt. Eerst een pokke eind naar boven lopen, afzien, maar dan wordt je beloond en wil je niet meer naar beneden. Je wilt steeds verder en meer zien. O bergen ik verlang naar je.

Liefs,

Eline

Bloglovin – Twitter Pinterest –  Instagram 

6 gedachtes over “Verlangen naar de bergen

  1. Bente zegt:

    Ik heb ook de reiskriebels! NIet per se om naar de bergen te gaan (al vind ik dat ook zeker niet vervelend) maar de zon en op ontdekking uitgaan!

Geef een reactie

