Gezond en vers ontbijtje: aardbeien met honing en yoghurt

DSC_0004

Weg met de boterham met hagelslag en hallo nieuw ontbijtje. Ik eet eigenlijk altijd een boterham als ontbijt, maar ik vond het wel eens tijd worden voor iets nieuws. Dus toen ik de aardbeien in de winkel zag liggen moest ik er wel iets mee doen. Bij deze, mijn nieuwe favoriete en gezonde ontbijtje.

DSC_0001

DSC_0005

Je hebt eigenlijk niet veel nodig en je kan het aanpassen op jouw manier.
– Aardbeien
– Halfvolle of magere yoghurt (kwark kan ook als je meer vulling wilt)
– Honing of siroop
– Muesli of andere ontbijtgranen die je door je yoghurt wilt doen
– E.v.t. andere fruitsoorten, zoals banaan of bosbessen.

DSC_0009

Het is echt mega simpel. Je pakt een bakje en je doet er yoghurt in.
Was het fruit onder de kraan zodat er geen zand meer tussen zit.
Snijd het in stukjes. Ik sneed de aardbeien door de helft, maar je kunt ze nog kleiner snijden als je dat liever hebt.
Gooi ze in de yoghurt. Strooi er wat muesli of ontbijtgranen overheen.
Als laatst hoef je er alleen nog honing of siroop bij te doen voor de zoetigheid. Het hangt een beetje van de aardbeien af, want die ik had waren nog niet zo heel zoet. Als je echte zoete aardbeien hebt is dit niet nodig, maar het staat wel heel mooi op de foto.

DSC_0013

Smullen maar! Het is gezond en je gebruikt verse producten. Ik probeer de laatste tijd wat gezonder en bewuster te eten dus dit is een goede afwisseling voor mijn boterham met hagelslag of pindakaas. Je kunt het ook als toetje eten of als tussendoortje, maar ik wilde mijn dag lekker gezond beginnen. Het ziet er lekker uit en dat is het ook. Dit is echt een favoriet die ik nog vaak ga maken.

Liefs,

Eline

Bloglovin – Twitter Pinterest –  Instagram 

7 gedachtes over “Gezond en vers ontbijtje: aardbeien met honing en yoghurt

  1. Linda zegt:

    Oh dat ziet er vrolijk uit! Ik ontbijt ook heeel vaak met yoghurt, ga meestal voor Griekse, en dan met granola en fruit. Lijkt hier wel een beetje op dus!

Geef een reactie

