Hoe word je sportief?

20150508_103515Vroeger was ik dus echt niet sportief. Ik had (nog steeds) een gruwelijke hekel aan gym. Gelukkig zat ik wel op kunstschaatsen voor 8 jaar, maar verder had ik helemaal niks met sporten. Nu is dat wel anders, ik sport bijna 4 keer in de week zonder te klagen. Maar hoe doe je dat nu eigenlijk, sportief worden?

Ik wil even zeggen dat ik mezelf nog helemaal niet mega sportief vind en ik niet wil opscheppen. Ik zou graag anderen willen inspireren of tips willen geven die mij ontzettend geholpen hebben.

Je moet vooral een sport kiezen die je leuk vind. Ik bedoel wie vind het nou leuk om radslagen te maken en in de ringen te hangen? Bijna niemand dus, sorry als je dit wel heel leuk vind. Er zijn zo veel sporten om uit te kiezen!
Fitness, zumba, zwemmen, fietsen, mountainbiken, tango, dansen, springtouwen, hardlopen, hoelahoepen, tennis, badminton, schaatsen, skeeleren enz.

20150421_092219

Als je een sport of meerdere dingen gevonden hebt die je leuk vind, dan is het tijd om een soort doel te stellen. Ik wil bijvoorbeeld minimaal een keer in de maand baantjes zwemmen. Ik wil drie keer in de week sporten waarvan een keer zumba is op vrijdag. Zo heb een soort houvast en weet ik waar ik het voor doe.

Als je een soort schema of doel hebt opgesteld, zoals ik wil 100 keer kunnen touwtjespringen of 50 minuten dansen, dan is het tijd om je er aan te houden. Neem bijvoorbeeld een vriendin mee of ga naar een groepsles. Zo blijf je gemotiveerd om te gaan en dan moet je eigenlijk wel.

Zorg vooral dat het leuk blijft. Wissel af, want ik ga echt niet vier keer in de week hardlopen. Door afwisseling train je verschillende spiergroepen en krijg je een beter resultaat. Het gaat erom dat je plezier hebt. Vroeger had ik echt geen plezier tijdens de gymles, maar als ik nu baantjes ga zwemmen kom ik met een big smile terug.

Ik vind het moeilijk om te zeggen wanneer je sportief bent en het gaat helemaal niet om dun zijn. Ik vind dat het erom draait dat je lekker in je vel zit en je een beetje fit bent. Tuurlijk eet die reep chocolade, dat doet iedereen, maar zorg wel dat het geen gewoonte wordt.

Geniet van het sporten en wil je een beetje extra motivatie? Koop mooie sportkleding, want die moeten natuurlijk geshowd worden. Muziekje op en knallen maar!

Liefs,

Eline

Bloglovin – Twitter Pinterest –  Instagram 

2 gedachtes over “Hoe word je sportief?

  1. Salina zegt:

    Leuk artikel en heel herkenbaar. Gemotiveerd blijven en sporten lijkt moeilijk, maar dat is het niet. Ik doe bijvoorbeeld ook Blogilates. Zolang je ook dingen thuis kunt doen, heb je geen excuus om niet te sporten!

Geef een reactie

