Must read: Bakken voor je leven

DSCN3564De zomer staat weer bijna voor de deur en voor mij als boekenliefhebber is dat de tijd om lekker weg te dromen bij al die verhalen. Dit is zo’n boek, Bakken voor je leven van Sarah Vaughan. Echt een enorm aanstekelijk boek, maar ik zal nog niet te veel vertellen.

Vijftig jaar geleden schreef Kathleen Eaden haar wereldberoemde bakboek. Ze was het boegbeeld van de winkels van haar man, tot ze na het verschijnen van het boek uit de publiciteit verdween. Nu is Eaden op zoek naar haar opvolger en organiseert een bakwedstrijd. Vijf deelnemers staan in de finale. Maar net als de originele Mrs Eaden komen de deelnemers er achter dat een perfect gebak geen garantie is voor een perfect leven.

Ik krijg bij dit boek echt een super positief gevoel. Ik krijg zin om te gaan bakken en koken in een prachtige keuken. Ik ga fantaseren over hoe mijn kinderen later samen met mij de mooiste baksels maken met mooie rode schortjes om. Ik heb een grote open keuken vol met potten en lekkere baksels voor vriendinnen die langs komen. Ik zie het echt helemaal voor me.

Heel gek dat een boek me dat gevoel geeft, want dat heb ik echt nog nooit gehad. Het is echt een heel leuk boek en het is ook heel goed te doen als je niet van bakken houdt of er helemaal niet goed in bent. Er staan tussendoor kleine tips in, dus als je iets wilt leren… Je krijgt een kijkje in de levens van de verschillende kandidaten en zo zie je dat er achter elke deur wel iets schuil gaat. De problemen zijn heel verschillend, maar er zitten toch overeenkomsten in. Ze houden allemaal een voor een van bakken. Meer ga ik niet verklappen. Daar moeten jullie hem zelf maar voor lezen.

Ik heb nu echt enorm veel zin om de mooiste taarten en koekjes te gaan bakken, maar helaas ben ik daar niet zo goed in, haha. Ik mag dromen toch? Je kunt erom lachen en leest ontzettend lekker in het zonnetje. Er zit genoeg diepgang in voor de mensen die niet alleen maar een romannetje willen lezen. Je leest hem uit met een big smile op je gezicht en trek, haha. Dat is het enige nadeel dat ik kan bedenken.

Liefs,

Eline

Bloglovin – Twitter Pinterest –  Instagram 

p.s. Zouden jullie het leuk vinden om meer boekreviews te lezen?

2 gedachtes over “Must read: Bakken voor je leven

Geef een reactie

