Kleine jongetjes worden groot

DSCN1742

Ik kan me nog herinneren dat we altijd samen in de fietskar zaten op weg naar de Mac Donalds, gezellig ijsjes aten en buiten speelden in de speeltuin. Nu ben je al weer een grote jongen en kreeg je gisteren te horen dat je geslaagd was. 

We hadden dezelfde vriendjes en vriendinnetjes in de straat en samen sleeën in de bossen sloegen we zeker niet af. Mijn held die mijn vooruit trok als papa of mama geen zin meer had. Altijd even roekeloos als en altijd even lief.

We hadden natuurlijk ook onze ruzies en onze ‘gevechten.’ Samen doorstonden we vele hobbels in de weg, maar die brachten ons uiteindelijk alleen maar dichter bij elkaar. Er werd gelachen en gehuild, maar door al die gebeurtenissen zijn we nu een echte broer of zus.

Jij bent degene die een arm om me heen slaat als ik het even niet meer zie zitten en jij bent degene die me peptalks geeft als ik het eng vind. Je lachte er soms om, maar je lachte me nooit uit. Samen kwamen we er wel doorheen.

Nu ben je al een grote jongen met een mooie vriendin. Je hebt je eerste sollicitatie binnen en je werd meteen aangenomen. Op gala ging je strak in pak en toen leek je even mijn grote broer in plaats van mijn kleine broertje. Het was even spannend, maar ook nu mag jij je papiertje ophalen over een paar weken. De hobbels zijn overwonnen en je diploma is binnen.

Lief broertje van me. Gefeliciteerd met je diploma en misschien ben je niet meer zo klein als ik altijd dacht. Jij bent nu mijn kleine grote broer en ben je klaar voor een nieuw avontuur.

Liefs,

Eline

Bloglovin – Twitter Pinterest –  Instagram 

4 gedachtes over “Kleine jongetjes worden groot

Geef een reactie

