Gedachtes tijdens mijn eerste rijles

20150613_113521

Afgelopen woensdag was het zo ver, mijn eerste rijles. Ik heb al wel een ochtend gereden, maar toen had ik een andere instructrice en reden we nog niet door de stad heen. Hier een aantal van mijn gedachtes. 

  • Waar blijft die knalgele auto nou? Ik kan hem echt niet gemist hebben hoor.
  • Ik kan nooit bij de koppeling, mijn benen zijn veel te kort!
  • Na een hoop moeite eindelijk de stoel goed hebben afgesteld begint het rijden al. Is helemaal niet storend hoor als je moeder dan opeens langs loopt om heel onopvallend boodschappen te gaan doen, hoi mam, ahum.
  • Waar komen al die fietsers toch vandaan?
  • De ene keer zeggen ze dat je niet te veel moet sturen, en de andere keer moet je weer veel meer sturen op de manier die aan het begin fout was. Wat is het nu?
  • OMG moet ik nu echt precies langs die vrachtwagen af? Die is echt enorm! Ik voelde me op dat moment heel kwetsbaar in de auto.
  • Zegt de rijinstructrice heel vrolijk, ja hier ga je straks afrijden, dus goed opletten hoor. Meteen een kei lastige kruising, legt de lat helemaal niet hoog hoor.
  • Probeer niet het verkeerde pedaal in te stampen. Ik moet niet in een keer op de rem stampen in plaats van de koppeling.
  • Al die fietsers, hoe moet ik die nu toch allemaal zien!!!
  • Zijn we er nu al?
  • Ik heb het gewoon overleefd!!

Zo even een blik in mijn eerste echte rijles. Ik vond het erg leuk, maar soms ook wel lastig en mijn god wat zijn die vrachtwagens enorm. Fietsers zijn echt overal, maar dat zal ik vanzelf wel gaan leren. Als jullie dit lezen is het vrijdag dus dan heb ik mijn volgende rijles. Hopelijk leer ik weer een hoop bij en rijden er iets minder fietsen.

Liefs,

Eline

Bloglovin – Twitter Pinterest –  Instagram 

2 gedachtes over “Gedachtes tijdens mijn eerste rijles

  1. Northflix zegt:

    Haha, ik kan het me ook nog heugen…
    Midden in Leeuwarden tijdens de spits.
    Gelukkig kon ik al rijden (geleerd in de Friese ‘prarie’), dus met de pedalen e.d. had ik niet zoveel moeite.

Geef een reactie

