Propedeuse in de pocket!

DSC_0521

Wohoow! Ik mag nu eindelijk vol trots zeggen dat ik afgelopen dinsdag mijn propedeuse heb behaald, na een van de beste presentaties die ik ooit gegeven heb en een lastig gesprek. Het eerste jaar zit er op en wat is er veel gebeurd!

In september begon ik erg onzeker aan het eerste jaar van de Pabo. Ik wist niet of het wel de juiste keuze was en of ik het wel leuk zou vinden. Het liep niet altijd lekker op stage en ik heb zelfs heel eventjes getwijfeld of ik niet zou moeten stoppen. Man wat was ik fout!

Ik heb zo ontzettend veel geleerd afgelopen jaar. Niet alleen maar theorie, maar ik ben ook heel veel over mezelf te weten gekomen. Je bent heel erg met jezelf bezig, want jij staat voor de klas. Dat is soms erg confronterend, maar ik heb hele mooie stappen gezet. Ik weet nu beter wie ik ben en ik heb laatst ook de stap genomen om naar de psycholoog te gaan. Het was echt niet altijd makkelijk en er waren veel ups en downs. Toch heb ik doorgezet en heb ik het kei mooi afgesloten.

Ik kan bijna zeggen dat ik een van de beste presentaties van mijn leven heb gegeven. Ik was mega zenuwachtig, maar toen heb ik nog maar even muziek geluisterd. Toen was het moment daar en ik stond er gewoon. Na alle moeilijkheden van het inleveren moest ik mijn verhaal gaan vertellen.

Ze waren super enthousiast over de kaart die ik had gemaakt en ik wist precies wat ik ging vertellen. Ik kon alles goed benoemen en het gesprek ging soepeler dan ik dacht. Toen kwam het moment dat ik op de gang moest wachten, maar dat duurde gelukkig niet de volle tien minuten. Ik werd al snel binnen geroepen en  ja hoor. Ik heb mijn propedeuse behaald!! Na een jaar heel hard werken komen ze niet meer van me af, ze kunnen me niet meer wegsturen en ik blijf lekker plakken.

Stage was ontzettend leuk bij de kleuters en ik heb meer zelfvertrouwen gekregen. Ik ben echt zo blij. Gisteren heb ik een appelflap voor mezelf gekocht en ik ga een dagje naar Den Bosch om het te vieren. Op naar het tweede jaar!

Liefs,

Eline

Bloglovin – Twitter Pinterest –  Instagram Youtube

6 gedachtes over “Propedeuse in de pocket!

Geef een reactie

