Eerlijk over onzeker zijn

DSC_0486

Iedereen is wel eens onzeker, maar waarom ligt er dan soms nog zo’n taboe op het onderwerp? We zijn allemaal vrouwen en zeker nu het zomer wordt, zijn we allemaal ietsje meer onzeker dan normaal. Vandaag ben ik eerlijk over onzeker zijn.

Ja, ook ik ben onzeker. Ik ben maar een mens en ik maak wel eens fouten. Soms lijkt het op internet alsof we een perfect leven hebben en dat we alleen de leuke dingen delen. Dit is niet zo. Ik ga naar een psycholoog voor de dingen waar ik nog steeds mee zit en dit is oké. Ik heb om hulp gevraagd en ja, dat maakt me wel eens onzeker. Vinden mensen me niet raar als ik dit vertel?

In gesprek gaan over jezelf is confronterend en ja daar wordt ik onzeker van, maar het is de vraag wat ik er mee doe. Ik ben onzeker over mijn uiterlijk, over mijn prestaties en soms zelf over mijn gedrag. Maar is dit nou zo heel gek?

We zijn allemaal mensen. Zeker in de zomer, want O jee dan moeten we in bikini! Heel eerlijk, iedereen is veel te druk met zichzelf. Niemand gaat jou raar aankijken, omdat je misschien net een kilootje zwaarder bent. Zolang jij je prettig voelt, hoef je helemaal niet onzeker te zijn.Er is niemand die nooit onzeker is. Jij, ik, iedereen. We hebben allemaal leuke en minder leuke dingen aan onszelf. De kunst is om dit te accepteren. Ja ik vind het spannend om nieuwe mensen te ontmoeten, maar ben ik daardoor raar? Ik voel me dan misschien onzeker, maar als ik het toch doe, is dat gevoel veel sterker dan mijn onzekerheid in het begin.

We maken allemaal fouten en van je fouten kun je leren. Denk niet te veel na over wat er allemaal mis ging, of wat er nog beter kan. Onzeker zijn is helemaal niet nodig. Probeer ook aan positieve dingen te denken. Soms voel ik me erg rot, maar dan denk ik uiteindelijk wel van, ja maar kan ik er nou echt iets aan veranderen? Nee, dus dan probeer ik het toch los te laten.

We zijn allemaal prachtige mensen en iedereen heeft zijn eigen onzekerheden. Probeer er ook kracht in te vinden en durf er met mensen over te praten. Samen kunnen we er misschien iets aan doen.

Liefs,

Eline

Bloglovin – Twitter Pinterest –  Instagram Youtube

4 gedachtes over “Eerlijk over onzeker zijn

Geef een reactie

